søndag den 4. september 2011

Opsamling og blogfortsæt





Godt nok er det ikke nytår, men egentlig synes jeg heller ikke der er nogen grund til at vente med at lave sig et forsæt, når man nu har noget man gerne ville/burde gøre. Så nu har jeg taget billeder af alle de projekter, som er blevet færdige siden Annas elefanttrøje. Og bestemt mig for at få dem på bloggen. Egentlig synes jeg jo at det er superhyggeligt at blogge. Jeg er bare så dårlig til at få det gjort.

Men første projekt var en trøje til min store søde pige. Hendes gode venindes mor havde lavet denne trøje til veninden, og Johanne mente, at der var overhængende risiko for at hendes barndom fra nu af ikke kunne forløbe lykkeligt, hvis ikke hun også fik sådan en. Det er jo ikke en risiko man ønsker at løbe, vel? Så jeg måtte straks i gang, hvilket faldt sammen med stort set den eneste uge hele sommeren, hvor det faktisk var varmt, men hvad gør man dog ikke... Hun er også meget glad for den, jeg skal bare lige have syet åbningen lidt til i halsen, udskæringen er rigelig dyb, så den falder ud over skuldrene. Modellen er egentlig også en voksenmodel. Det var fint til veninden, men min lille mus forsvandt altså i den, så opskriften måtte passes lidt til. Det gik også fint, men halsåbningen blev altså lidt stor. Men dog ikke mere end et par sting kan klare.

Faktaboks:

Garn: Garnstudio Eskimo i en dejlig lyseblå

Pinde: Rent undtagelsesvis passede min strikkefasthed perfekt til de opgivne pinde, så knit pro pinde nr 8

Ændringer: Kun i størrelsen

Hot or not: Johanne synes helt sikkert at den er hot.

4 kommentarer:

  1. Sikke en fin bluse, - i en dejlig farve.

    SvarSlet
  2. Den ER hot! Især på den meget søde og kønne ejer :)

    SvarSlet
  3. Strikke i ull kan man gjøre hele året. Dessuten ble den så søt at den var må ha vært verd den ekstra varmen?

    SvarSlet
  4. Den er bare rigtig fed - og farven fantastisk! Johanne kommer til at bo i den hele efteråret ;-)

    SvarSlet